Obsługa arkusza kalkulacyjnego Excel - szkolenie podstawowe
Celem szkolenia jest poznanie arkusza kalkulacyjnego Excel oraz odświeżenie już posiadanej wiedzy.
Na szkoleniu omawiamy podstawy funkcjonowania programu Excel oraz jego praktyczne wykorzystanie w codziennej pracy.
Na szkoleniu nauczysz się:
- W jaki sposób praktycznie wykorzystać arkusze kalkulacyjne Excela w codziennej pracy,
- Do czego służą poszczególne narzędzia Excela i w jaki sposób wykorzystać je podczas pracy z danymi,
- Jak stworzyć tabelę, w jaki sposób nadać jej odpowiedni wygląd,
- Jak zmieniać walutę przy liczbach,
- Jak ułatwić sobie pracę wykorzystując obiekt Tabela,
- Jak wybierać dane za pomocą filtrowania, jak zastosować sortowanie danych,
- Jak szybko obliczyć dane z wykorzystaniem formuł,
- W jaki sposób sumować zakresy danych z użyciem funkcji Suma,
- Jak tworzyć funkcje Średniej, Minimum i Maximum,
- Jak tworzyć proste wykresy,
- Jak zastosować proste skróty klawiaturowe aby ułatwić i przyspieszyć swoją pracę.
Uczestnik szkolenia poznaje zagadnienia związane z formatowaniem komórek arkusza oraz tworzeniem prostych tabel.
Podczas kursu poznajemy także formuły oraz odwołania i wykonujemy proste obliczenia.
Omawiamy tworzenie prostych wykresów, a także zarządzanie arkuszami Excela.
Prezentujemy również, w jaki sposób pracować na większych zbiorach danych, tak aby każdy uczestnik szkolenia mógł przeprowadzić prostą analizę danych, a także poprawnie wydrukować arkusze Excela.
Materiały szkoleniowe
Na szkoleniu kursanci otrzymują materiały:
- Skrypt zawierający opis wszystkich narzędzi i funkcji Excela prezentownych na szkoleniu,
- Skrypt "krok po kroku", opisujący metody i sposoby rozwiązań ćwiczeń praktycznych przerabianych na szkoleniu,
- Ćwiczeia praktyczne z Excela, wraz z rozwiązaniami.
Opieka poszkoleniowa
Po szkoleniu każdy uczestnik może się skontaktować z wykładowcą w celu zasięgnięcia porady na temat nurtujących go zagadnień. Kontakt z wykładowcą dla uczestników naszych szkoleń jest bezpłatny. Każda osoba szkolona może kontaktować się z naszymi trenerami drogą e-mailową, telefoniczną lub zasięgnąć konsultacji z wykładowcą w siedzibie naszej firmy. Naszym kursantom gwarantujemy 12 miesięcy bezpłatnej opieki poszkoleniowej.
Dostosuj szkolenie do Siebie!
Nasi wykładowcy przygotują ćwiczenia specjalnie dla Ciebie. Jeżeli pracujesz na arkuszach Excela i chciałbyś na szkoleniu przerobić dokładnie takie ćwiczenia, które pokazują metodę rozwiązania dokładnie tych zagadnień, z którymi na co dzień się borykasz, prześlij je nam. Na tej podstawie wykładowcy opracują ćwiczenia specjalnie dla Ciebie, które później rozwiążesz na szkoleniu. Taki sposób dostosowania się do Twoich potrzeb gwarantuje 100% wykorzystania zdobytej wiedzy na szkoleniu w codziennej pracy.
Wypełnij test, który pomoże dokonać wyboru najlepszego szkolenia dla Ciebie.
Przyślij nam zapytanie w sprawie testu na adres: szkolenia@akkom.net.pl lub zadzwoń do nas, a wyślemy Ci test. Wypełnij test, a w odpowiedzi prześlemy analizę Twoich umiejętności, która pomoże Ci dokonać trafnego wyboru poziomu szkolenia.
Wprowadzenie do pracy z arkuszami kalkulacyjnymi Excela
- Skoroszyt i arkusz – podstawowe pojęcia
Omówienie podstawowych zagadnień związanych z arkuszami i skoroszytami Excela
- Pojęcie komórki i adresu komórki
Omówienie czym jest komórka oraz jaki ma adres, czym są wiersze i kolumny arkusza kalkulacyjnego i do czego służą
- Omówienie podstawowej funkcjonalności pasków narzędziowych Excela
Do czego służą „wstążki”, jak korzystać z podstawowych narzędzi formatowania arkusza
Podstawowa praca z Excelem
- Praca ze skoroszytami Excela
- Tworzenie pustego skoroszytu
Sposoby tworzenia nowych dokumentów w programie Excel, omówienie ich podstawowej funkcjonalności
- Zapisywanie utworzonego skoroszytu
Zapisywanie dokumentów w różnych formatach Excela oraz w wersji 2003, 2007 i 2010
- Nawigacja po arkuszach skoroszytu
Swobodne poruszanie się po skoroszycie z wykorzystaniem skrótów klawiaturowych
- Tworzenie pustego skoroszytu
- Praca z arkuszem Excela
- Tworzenie nowych arkuszy
Tworzenie nowych arkuszy także z użyciem skrótów klawiaturowych
- Usuwanie arkuszy
Usuwanie pojedynczego arkusza, usuwanie wielu arkuszy na raz
- Zmiana nazwy arkusza
Zmiana nazewnictwa arkuszy, reguły i poprawne nazywanie arkuszy kalkulacyjnych, zmiana koloru karty arkusza
- Kopiowanie arkuszy
Kopiowanie całych arkuszy, przenoszenie arkuszy do innych skoroszytów
- Tworzenie nowych arkuszy
- Edycja zawartości arkusza i formatowanie komórek arkusza
- Zaznaczanie zakresów komórek
Proste zaznaczanie zakresów komórek, zaznaczanie dużych obszarów komórek, zaznaczanie komórek z wykorzystaniem klawisza CTRL, zaznaczanie całych kolumn i wierszy, zaznaczanie całych tabel, wykorzystanie skrótów klawiaturowych do nawigacji po skoroszycie
- Wpisywanie danych do arkusza
Wprowadzanie prostych danych do komórek arkusza kalkulacyjnego, różne sposoby wprowadzania danych tekstowych i liczbowych z wykorzystaniem znaku
- Zmiana szerokości kolumn i wysokości wierszy
Ustawianie rozmiarów wierszy i kolumn, szybka zmiana wysokości grupy wierszy i grupy kolumn, dostosowanie wysokości i szerokości (wierszy kolumn) do danych w tabeli
- Scalanie komórek
Metody scalania i rozdzielania komórek
- Kopiowanie zawartości komórek
Kopiowanie i wklejanie zawartości komórek do różnych lokalizacji, wykorzystanie narzędzia „Wklej specjalnie” do wklejania tylko zawartości komórki oraz kopiowanie formatu komórek z użyciem narzędzia „Malarz formatu”, wykorzystanie skrótów klawiaturowych do szybkiego kopiowania i wklejania komórek
- Przeniesienie zawartości komórek
Przenoszenie zawartości komórek do różnych lokalizacji z wykorzystaniem skrótów klawiaturowych, przenoszenie całych kolumn i całych wierszy
- Wycofywanie i powtarzanie ostatnich poleceń
Metody wycofywania i powtarzania ostatnich czynności także z użyciem skrótów klawiaturowych
- Praca z kolumnami i wierszami
Wstawianie nowej kolumny, usuwanie kolumny, wstawianie wiersza, usuwanie wiersza, nadawanie kolorów wierszom i kolumnom, ukrywanie wierszy i kolumn, odkrywanie wierszy i kolumn
- Zaznaczanie zakresów komórek
Wprowadzanie i poprawianie danych w komórkach arkusza
Poprawne wprowadzanie danych do komórek arkusza, kasowanie danych z komórek arkusza, kasowanie danych z całych zakresów komórek arkusza
- Typy danych tekst, data, liczba
Poprawne wprowadzanie różnego rodzaju danych do komórek arkusza w tym wprowadzenie dat, tekstu i liczby także z użyciem skrótów klawiaturowych
- Wypełnianie komórek serią danych
Zastosowanie serii danych do szybkiej numeracji wierszy tabeli, tworzenia serii dat, tworzenia numerów seryjnych
Formatowanie tabeli (Zakresu danych)
- Zmiana formatu liczbowego (daty, waluty, godziny, inne)
Nadawanie i zmiana formatów walutowych, formatów liczbowych np. miejsca po przecinku, formatowanie dat
- Czcionka i wyrównanie
Wyrównanie danych w komórkach, zmiana czcionki wprowadzonych danych, zawijanie tekstu, ustawianie tekstu pod różnymi kontami w tabeli
- Dodawanie obramowania i kolorów
Tworzenie obramowań do komórek arkusza, zmiana koloru tła komórek
- Usuwanie formatów
Usuwanie kolorów tła komórek, usuwanie obramowań
Wykonywanie obliczeń – formuły i funkcje w Excelu
- Pasek formuły
Omówienie zastosowania paska formuły
- Rodzaje operatorów matematycznych
Omówienie podstawowych operatorów matematycznych (równe, dodawanie, odejmowanie, mnożenie dzielenie, potęgowanie, pierwiastkowanie)
- Tworzenie prostych formuł
Zasady budowy formuł, podstawowe zasady tworzenia formuł. Dodawanie, odejmowanie, mnożenie wartości znajdujących się w komórkach, kopiowanie formuł
- Poprawianie błędów w formułach
Poprawienie błędów na pasku formuły, odróżnianie wartości komórki od formuły znajdującej się w komórce
- Sumowanie Zakresu komórek z wykorzystaniem funkcji SUMA
Sumowanie zakresów komórek z użyciem Autosumowania, kopiowanie funkcji Suma
- Funkcje (ŚREDNIA, MAX, MIN, ZAOKR)
Zastosowanie funkcji ŚREDNIA, MINIMUM, MAXIMUM, zaokrąglanie liczb z wykorzystaniem funkcji ZAOKR, różne metody wyszukiwania i wstawiania funkcji
- Odwołania względne i bezwzględne
Proste „blokowanie” komórek z wykorzystaniem znaku $, zastosowanie „blokowania” komórek do obliczeń
- Błędy w formułach
Podstawowe błędy w formułach, sposoby ich likwidacji
Sortowanie danych i filtry
- Proste sortowanie danych
Sortowanie danych po wybranym kryterium, sortowanie danych od Z do A, sortowanie dat, omówienie kiedy można sortować dane
- Wykorzystanie autofiltrów
Filtrowanie danych z wykorzystaniem „Autofiltrów”, szybkie pokazywanie danych spełniających określone kryterium, filtrowanie tekstów i liczb
Praca z tabelami
- Tworzenie tabel
Tworzenie obiektu TABELA (lista), omówienie podstawowej funkcjonalności TABELI
- Szybkie wypełnianie tabel liczbami
Zastosowanie wypełniania seriami liczb, dat, tekstu
- Tworzenie obliczeń w tabelach
Metody obliczania danych znajdujących się w Tabeli, zastosowanie formuł i funkcji do tworzenia różnego rodzaju obliczeń, tworzenie wiersza sumy w tabeli
- Sortowanie i filtrowanie danych w tabeli
Sortowanie danych po kolorach, filtrowanie danych w tabeli
Narzędzia Excela niezbędne w codziennej pracy
- Blokowanie pierwszego wiersza i kolumny arkusza
Blokada górnego wiersza tabeli, blokada pierwszej kolumny arkusza
- Grupowanie danych
Szybkie grupowanie danych znajdujących się na arkuszu
- Formatowanie warunkowe
Proste „graficzne” formatowanie warunkowe z zastosowaniem pasków danych i podstawowych funkcji formatowania warunkowego
Praca z wykresami
- Tworzenie prostych wykresów
Przygotowanie danych do stworzenia wykresów, metody tworzenia wykresów
- Podstawowe typy wykresów i określanie źródeł danych
Tworzenie wykresów kolumnowych, liniowych, kołowych, zmiana zakresu danych wykresu, tworzenie wykresów z kilkoma seriami danych
- Formatowanie wykresów
Zamiana koloru wykresów, zmiana położenia legendy, dodawanie etykiet do wykresów, formatowanie czcionki, zmiana położenia osi, zmiana danych na osi
Drukowanie i jego opcje
- Dodawanie numerów stron
Metody wstawiania numerów stron (nagłówek, stopka)
- Przygotowywanie arkusza do wydruku
Zmiana skali wydruku, zmiana marginesów, dodawanie loga firmy, drukowanie wybranych części arkusza
Na zakończenie szkolenia uczestnicy otrzymują certyfikaty potwierdzające uczestnictwo oraz nabycie podstawowej wiedzy z zakresu obsługi arkusza kalkulacyjnego Excel.
Na życzenie kursantów, certyfikaty mogą zostać wystawione także w języku angielskim.
Szkolenie ma formę warsztatów komputerowych. Każdy uczestnik szkolenia przy stanowisku komputerowym wykonuje ćwiczenia według wskazówek prowadzącego. Temat szkolenia jest prezentowany w formie ćwiczeń praktycznych. Dla większej skuteczności przyswajania wiedzy wprowadzono system mieszania części wykładowej z ćwiczeniami.
Jeden komputer przypada na jednego uczestnika kursu.
Wszystkie tematy szkolenia są prezentowane w formie ćwiczeń praktycznych.
Taka forma mieszania części wykładowej z ćwiczeniową gwarantuje większą skuteczność przyswajania prezentowanej na szkoleniu wiedzy.
Szkolenia z zakresu podstaw obsługi arkusza kalkulacyjnego Excel odbywają się w małych, maksymalnie 10-osobowych, grupach szkoleniowych.
Szkolenie z zakresu podstaw obsługi arkusza kalkulacyjnego Excel realizowane są także jako szkolenie "szyte na miarę", dla grup od 4 osób.
Akademia Komputerowa AkKom dysponuje przenośnym zapleczem szkoleniowym (laptopy), co umożliwia przeprowadzenie szkolenia w dowolnie wybranym przez Klienta miejscu - w naszych salach, w siedzibie Klienta lub w dowolnej lokalizacji na terenie Polski lub poza nią.